RT

The News of Eastern Europe: Brought to You by Russia

For ten years, the Russian government has built media across eastern Europe. They are becoming a fearsome player in the region’s media market.
 
Last March, far-right British activist Jim Dowson told the Guardian that the website Patriotic News Agency, which he had launched in July 2016 to spread pro-Trump propaganda, has bases in Hungary and Serbia. He said that other such platforms are also based there.
 

Ruling Conservatives Want to Install Their Stalwarts at the Helm of Public Media in Poland

The Law and Justice (PiS) party, who won last year’s elections in Poland, rushed to adopt legislation in the last days of 2015 allowing them to fully control the public media management. Criticism abounds, but the government doesn’t care.

“You were talking about introducing BBC standards in Polish public media, but in reality you made Russia Today of them.” It was one of many critical remarks opposition MPs made on the night of 29 December 2015 in the Polish Parliament as the ruling Law and Justice (PiS) party expeditiously pushed through the bill allowing the Minister of Treasury to change all executives at public television and radio immediately. The remark was related to Russia Today (RT), Russia’s international broadcaster, known as the mouthpiece of the Russian government.

Russia Today. What About Tomorrow?

Regulator rebukes RT channel. But does that really hurt them?

Images of people covered in blood, with gashes and burns on their bodies, standing or lying down on the floor. A voiceover commentary follows: “The British Broadcasting Corporation is accused of staging a chemical weapons attack.” This was part of the Truthseeker program that RT, formerly Russia Today, aired several times on 23 and 24 March 2014 in the U.K.